Yaysims3

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Moathesimmer - 10 november 2013 19:37

Här är åsikter om sims 3 spelen jag har!  

  

Jag tycker verkligen om detta spelet! jag är nöjd över att jag köpte det, och det var värt pengarna.
Jag har spelat det mycket, och tycker verkligen om det.
Det som hänger med i spelet är: 

  • 3 nya Karriärer (Akrobat, trollkarl och sångare)
  • Nya hår, nya kläder osv
  • Ny värld

  

Staden man får med heter Starlight Shores och är lite inspirerad av Hollywood, jag älskar staden och brukar faktiskt vara i staden själv ofta, hur fin som helst, och det är mycket karaoke barer, scener, barer osv! 

 

Sångare är en av karriärerna man kan vara, och det brukar jag vara mest! tycket det är hur roligt som helst haha.

 

Trollkarl har jag faktiskt aldrig provat på ärlig talat..men ska definitivt göra det.

  

Akrobat tyckte jag faktiskt inte var så roligt, men det var väl okej, men jag kan absolut medge att sångare har varit det roligaste hittils! 


Får 5/5 stjärnor av mig!  


Hiss

  • Alla nya karriärer, det är väldigt roligt att prova på något nytt! 
  • Den nya världen är jätte rolig, och jätte fin! alltid roligt att ha nya världar
  • Kläderna är faktiskt fina dom får 3,5/5 av mig, dom är faktiskt ganska fina! 
  • Hårena är helt okej, några av dom är fina! 

Miss

  • Dom fula karriär kläderna man får i början..haha så himla fula, som tur är kan man ändra dom

Har inte mycket mer att dissa! 

älskar denna expansion  Rekomenderar för er som inte har den! 

 

 

Husdjur är det bästa, djur tycker jag är så himla roligt, har alltid djur när jag gör familjer nästan, så det är ganska behövligt, älskar djur IRL också! 

Den nya världen Appaloosa plains är jag ofta i, älskar den

   


Hiss

  • Att man äntligen kan ha HÄSTAR på sims! 
  • En ny värld
  • Alla coola lant-kläder 
  • Dom nya egenskaperna
  • Och alla djur-raser, finns massvis

Miss

  • Att man inte får vara med att tävla med hästarna haha
  • Alla djur som går helt fritt, det kan typ komma massa hundar som springer runt på tomten och skit

5/5 av mig! denna expansion är väldigt nödvändig tycker jag  


  

Destination världen var det första expansionspaketet som kom ut till sims 3! 

Tycker det är kul att kunna åka runt och upptäcka dom olika kulturerna, men använder ändå inte det så mycket, alltså reser jag inte så mycket med mina simmar    

Man kan åka till

  • Frankrike
  • Kina
  • Egypten

Hiss

  • Det är väldigt bra gjort, kulturerna är väldigt lika som det är IRL
  • Lite övernaturligt är inblandat vilket jag älskar :) haha älskar fantasi

Diss

  • Det borde finnas lite mer att göra
  • Hotell borde finnas, finns bara små hus typ

 

Mina åsikter finns http://colasims3.bloggplatsen.se/2013/11/10/10332134-overnaturligt/

 

 

Drömjobb, jag älskar denna expansion också, alla karriärer som man kan vara med på, så otroligt roligt!

Mitt favorit yrke är stylist och Brandman  

     

Hiss


  • Alla nya möjligheter med dom alla nya karriärerna
  • Alla roliga uppdrag för karriärerna

Diss

  • Att alla dom här möjligheterna bara finns för dom här karriärerna

 

Kvällsnöjen är ett viktigt spel tycker jag, jag tycker faktiskt att alla borde ha det! 

     

Hiss

  • Att man kan vara vampyr
  • Alla barer, och inneställen
  • Ny värld
  • Att man kan bli känd
  • Att man kan skapa ett eget band

Miss

  • Det finns knappt några möjligheter för vampyrerna
  • Att man typ bara kan bli känd om man känner någon kändis

 

Leva livet är ett väldigt verklighets baserat spel, det är mest för tonåringar och barn, och det är roligt tycker jag! 

   


Det får 3/5 av mig

 

Hiss

  • Att tonåringar och barn kan göra sådant som man alltid velat att dom ska kunna göra
  • Att man kan få straff och sånt

Diss

  • Att man måste övningsköra med sina tonårssimmar innan dom kan köra
  • Att man inte kan göra spratterna som dom kan göra i skolan i typ någons hus

 

Årstider tycker jag egentligen är ganska bas-relaterad för väder borde ju likssom finnas? haha

     


Hiss

  • Alla festivaler 
  • Att man kan bada 
  • Och att Halloween och alla hjärtans dag är inblandat

Diss

  • Finns faktiskt inget att dissa tycker inte jag

5/5

 

Tycker det är otroligt roligt att simmarna har fått en möjlighet att kunna gå på universitetet i sims 3, man kunde det på TS2 och jag tyckte det var kul då, men nu är det ju ännu roligare! 

   

Hiss

  • Att man får vara med på vissa lektioner
  • Att man får inrikta sig på ett ämne
  • Att man får bo med kamrater 

Diss


  • Att man inte får vara med på alla lektioner

4/5 

 

Mina prylpaket tar jag inte nu, detta inlägget skulle kretsa kring mina expansioner! 




Av Moathesimmer - 10 november 2013 19:09

Här är en liten walkthrough från Sims 1 - Sims 2 - Sims 3 


 

Sims 1...haha spelade faktiskt det när jag var mindre, tyckte det var sjukt kul! men kolla vilken skillnad från nu.
Skulle faktiskt aldrig klara av att spela det nu, skulle få panik för att allt är så dåligt haha.


   

Sims 2 är ju en väldigt stor skillnad från sims 1, alla blev helt chockade haha.

Sims 2 tycker jag ioförsig är ganska roligt, men sims 3 är ju roligare.

Grejen med sims 2 som gör det lite tråkigare är att man inte kan röra sig lika mycket som man kan i sims 3, man kan inte gå till sin granne eller hänga med när dom åker i bilen, och man kan inte se staden på samma sätt som sims 3.


   

Sims 3 är också en ganska stor skilland från sims 2.

Sims 3 är mer, asså det finns mer att göra, sims 3 är ju ett väldigt brett spel.
Man kan följa med dom nästan överallt, och man kan gå till sin granne utan problem, och människorna ser mer verkliga ut! 

Av Moathesimmer - 10 november 2013 19:05

Denna trailern tycker jag är en väldigt bra trailer, en av dom bästa faktiskt! 

När jag först såg denna så blev jag så himla uppspelt, ville bara ha spelet haha.

Jag har det och tycker att det är himla roligt faktiskt! 

Av Moathesimmer - 10 november 2013 17:04

Expansionen Övernaturligt är faktiskt en av mina favoriter, jag älskar att göra övernaturliga varelser, och jag älskar också staden Moonlight shadows, jag brukar oftast vara Varulv eftersom jag tycker att det är roligt att man kan vara vanlig också, för det är inte roligt att vara varulv precis hela tiden.

Men nu var det faktiskt ett tag sedan jag gjorde en övernaturlig varelse.

För er som inte har den expansionen, så rekomenderar jag den faktiskt.

Dessa varelser kan man skapa:


  • Zombier
  • Varulvar
  • Vampyrer
  • Spöken
  • Älvor
  • Häxor
  • Trollkarlar

Vampyrer kan man faktiskt bli om man har Expansionen Kvällsnöjen också, men med övernaturligt så kommer flera interaktioner med, och man är mer verklig.


           

Av Moathesimmer - 10 november 2013 16:35

1. Efterssom man ej kan använa fusket: Testingcheatsenabled true för att dra upp sina färdighetspoäng (vilket man kunde på TS2) så tycker jag att när din sim lagar mat att den lagar höstsallad mycket för att öka sina färdighetspoäng inom Matlagning.

 

2. Var försiktig med: Testingcheatsenabled true fusket, använd det när det är nödvändigt och sedan stäng av det genom att trycka in samma fusk FAST  med False istället så: Testingcheatsenabled false , speciellt ni som har en dator som buggar mycket, hackar eller kraschar, eftersom fusket kan vara en stor faktor till att ditt spel buggar, hackar eller kraschar.

 

3. När du sätter till tavlor i ditt hem, håll inne vänster musknapp så kan du dra upp och ner tavlan beroende på hur högt eller lågt du vill ha den.

 

4. När du ska rotera dina möbler när du inreder kan du bara trycka på ,; knappen för att rotera.

 

5. För dig som är som jag att du aldrig likssom går ut och läser tidningen med dina simmar, avbeställ tidningstjänsten med hjälpt av: Telefon - Ring om tjänster - Tidningstjänst (Avbeställ)

 

6. Om du har egenskapen prydlig kan du trycka vart som helst på golvet och välja: Städa hela huset och då städar din sim hela huset (You don't say) den egenskapen brukar jag använda när jag tillexempel leker lite med sims och gör en ''rik'' familj och bygger värsta stora huset så skapar jag alltid en sim i hushållet som ska vara hembiträde och så använder jag den så man slipper gå runt hela huset och kolla vad som är smutsigt.

 

7. Om din sim är trött och du inte har aktiverat: Testingcheatsenabled true fusket så kan du bara trycka på humöreffekten ''Trött'' så gör simmen någonting åt det som att tillexempel: Ta en tupplur, dricka kaffe osv)

 

8. Om du använder fusket:''buydebug on'' i köpläget, STÄNG AV DET när du är klart, det gör ditt sims mycket segare!

 

9. Istället för att sälja tillexempel: Fisk, grönsaker osv i köpläget, sälj det på snabbköpet! du får mer pengar för det då!

 

10. Om du vill att dina simmar ska ta färdighets lektioner fast att du tycker att det är dyrt, använd då tidningen och tryck på Hitta rabatterade lektioner då kommer du hitta lektioner på rea! alltså för billigare pris


 

Hoppas lite av detta hjälpte dig!   

Av Moathesimmer - 10 november 2013 16:11

Mina sims 3 har kraschat...MEN på Onsdag så ska jag installera om alla mina sims 3   

Tråkigt...men måste det tyvärr.

Men ändå kul att det kommer funka efteråt!! yay

 

CC

Av Moathesimmer - 10 november 2013 16:01

Här är några CC's som jag tipsar om.

Jag har ganska mycket CC nedladdat själv, mest när det gäller kläder, smink, hår osv.

Har inte mycket Inredning och inte så mycket i byggläget heller.


Tycker att denna är jätte gullig, och passar en av mina simmar perfekt!


 







 

(Ovan)   Tycker dessa Jeans var ganska coola! och passar säkert nästan alla slags simmar med rätt topp såklart! 


  

VILL TACKA DEN PERSON SOM GJORDE DENNA CONTENT!! 
Jag totalt ÄLSKAR denna, och använder den ofta till mina simmar, haha   


Av Moathesimmer - 10 november 2013 14:13

The sims 3 In i framtiden släpptes den 24 oktober nu i år! 

Jag är sjukt sugen på att köpa detta spelet, för den skulle passa min speciella och unika familj i moonlight shadows :) 

Det är det 11:te expansionspaket för The sims 3.

Jag tycker det ser sjukt kul ut faktiskt!

         

Presentation


Välkommen till Sims3yay!
Jag (Som driver bloggen) heter Moa och jag är 14 år.
Denna blogg handlar och kretsar kring THE SIMS 3
Jag kommer bland annat lägga upp berättelser, bilder, tips, CC, Nyheter, Simmar, guider osv.
Välkommen in!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards