Yaysims3

Alla inlägg under november 2013

Av Moathesimmer - 22 november 2013 07:52

Angående Vampyr-temat så kommer det att fixas i helgen (HOPPAS JAG) 

- Nu på nytt tema!! som skulle kommit ut igår men hade fullt upp med pluggning därför att jag har prov idag (usch och fy) 

     

  • Du ska göra ditt kök i 3 olika stilar
  • Jag utser vinnare nästa Torsdag

KÖR IGÅNG :D

Av Moathesimmer - 21 november 2013 20:32

 

Amanda tänkte åka iväg till stan lite för att skaffa ett deltids-jobb på bokhandeln.

 

Hon fick ett deltids-jobb och jobbar 16-19 Mån-Fre

 

Hon träffade Mia på stan, och dom fick reda på att dom gick i samma skola och tänkte börja umgås för att ha någon att vara med eftersom hon också var ny.

 

(Sån himla förlåt för sån otroligt dålig uppdatering)



Av Moathesimmer - 20 november 2013 18:40






 

Gjorde familjen Svensson och dessa är:

Jeanette Svensson (Mamma) 

  • Vegetarian, Arbetsnarkoman, Ambitiös, Grinig och Hetlevrad
  • Favoritmat: Lax
  • Favoritmusik: Klassisk
  • Favoritfärg: Brun
  • Jobbar som: Journalist (Nivå 2) - Stavnings kontrollant

Amanda Svensson (Tonåring)

  • Geni, Bokmal, Älskar naturen och Soffpotatis
  • Favoritmat: Varm macka
  • Favoritmusik: Fransk
  • Favoritfärg: Havsblå

Frank Svensson (Pappa)

  • Soffpotatis, Bokmal, Klumpig, Slabbig och Ambitiös
  • Favoritmat: Hamburgare
  • Favoritmusik: Indie
  • Favoritfärg: Gul
  • Jobbar som: Militär (Nivå 4) - Gruppbefäl

  

Detta huset byggde jag, ville ha det lite lantigt och enkelt.
Mycket mörkt trä inomhus.
Kommer nog spela med denna familjen ett tag! 


Av Moathesimmer - 20 november 2013 10:27

Har fixat så sims fungerar på min skoldator! Där är det mycket snabbare och inte segt alls, dock är grafiken ur dålig så ska försöka fixa det och om det funkar så blir jag sjukt glad!
(Gräset är liksom bara grönt utan några detaljer och kläderna och texturerna är helt suddiga och så vidare) så ska försöka!

Av Moathesimmer - 19 november 2013 17:43

Visst är det huuuur mysigt som helst med Jul? och jag kan inte vänta till min kalender jag ska ge er, och Julafton såklart.

Kommer bli så himla mysigt...kommer då antagligen ladda ner mycket CC som har med julen att göra eftersom jag älskar att leva mig in i mitt sims spelande, då jag oftast gör det ganska realistiskt.

Jo, expansionen Årstider har ju med väldigt många högtider som: Påsk, alla hjärtans dag, halloween osv, och många undrar nog: ''Varför finns inte Julafton? eftersom den typ är den största högtiden?'' det är såhär att alla länder firar inte ens julafton, och julafton går emot vissa religioner till och med, alltså firar inte vissa religioner julafton, och i alla länder är inte ens julafton en stor högtid och ibland inte en högtid alls, och i Sverige är Julafton den största högtiden vi har därför är nog folk lite besvikna över att den inte finns med, men eftersom The sims inte ens är svenskt så kan dom ju inte anpassa sig till bara Sverige haha, vore ju lite knäppt, utan dom måste ju anpassa spelet till alla slags kulturer.

   

Av Moathesimmer - 19 november 2013 14:56

Det är Tisdag och det innebär ''VECKANS TIPS''

 

Tycker denna sim var otroligt fin, inte för mycket likssom, och ganska enkel.
Jag själv tycker inte om när simmar ser för mycket ut, utan jag tycker det ser bäst ut när simmarna är lite mer åt det enkla hållet och ändå fina! och här har vi ett exempel! 

Hon finns här http://www.thesims3.com/exchange/sims är dock inte CC-fri

 

Detta hus eller rättare sagt ''Manison'' tyckte jag såg sjukt snyggt ut, tyckte helheten av huset var perfekt! 

rekommenderar starkt! http://thesimsresource.com/downloads/details/category/sims3-lots-residential/title/mansion/id/1222958/

 

Detta var nog det ur-gulligaste jag sett! hur sött är inte detta? skulle ju vara helt perfekt för små söta småbarn.
Finns här: http://thesimsresource.com/downloads/details/category/sims3-sets-clothing-female/title/cuddle-time--set/id/1222862/

 


Detta set tror jag skulle passa perfekt i ett fint lant-hus i Appaloosa plains eller i Aurora skies, såg väldigt mysigt och hemtrevligt ut! finns här: http://thesimsresource.com/downloads/details/category/sims3-sets-objects-livingroom/title/shabby-chic-revisited-livingroom/id/1222631/

 

OBS!!!! ALLA NEDLADDNINGAR SKER PÅ EGEN RISK, LÄS I GENOM INSTRUKTIONERNA NOGA

 


Av Moathesimmer - 18 november 2013 18:43




Här är en fin bild jag hittade på Google, tyckte den var väldigt fin tagen i en fin kulturell miljö.

Jag tror den är tagen med hjälp av destinaion världen eftersom det ser ut som i frankrike.

Tyckte den var väldigt fin arrangerad!

 






Av Moathesimmer - 18 november 2013 17:23

Vi alla vet att det finns mat på TS3 och EA har försökt att få maten att vara så kulturell som möjligt, och likssom göra mat som nästan alla vet vad det är! 


Dessa maträtter finns och dess nivå man behöver för att tillaga just den maträtten.

  • Våfflor

Ingridienser: Ägg

Man behöver inte ha någon färdighet alls i matlagning för att kunna laga våfflor.

  • Pannkakor

Ingridienser: Någon frukt

Man behöver ha färdighet 1 för att kunna laga pannkakor

  • Jordnötssmör och marmelad macka

Ingridienser: Någon frukt

Nivå 1

  • Frukt Parfait

Ingridienser: Äpple & Vindruvor

Nivå 4

  • Omelett machiavellian

Ingridienser: Vattenmelon & ägg

Nivå 7

  • Fattiga riddare

Ingridienser: 2 äpplen och 1 ägg

Nivå 9 

  • Höstsallad

Ingridienser: Sallad

Nivå 0

  • Varma mackor

Ingridienser: Ost

Nivå 0 

  • Varm korv

Ingridienser: Korv

Nivå 0

  • Makaroner med ost

Ingridienser: Ost

Nivå 0

  • Ratatouille

Ingridienser: Tomat

Nivå 1

  • Karlssonbonara

Ingridienser: Lök

Nivå 2

  • Ostschnitzel

Ingridienser: Ost och kött

Nivå 5

  • Hamburgare

Ingridienser: Lök och Hamburgerkött

Nivå 6

  • Dim sum

Ingridienser: 3 fiskar

Nivå 9

  • Fish and chips

Ingridienser: Fisk

Nivå 3

  • Spaghetti 

Ingridienser: Tomat

Nivå 4

  • Sushi

Ingridienser: Fisk

Nivå 4

  • Specialgryta

Ingridienser: 2 olika ingridienser (valfritt)

Nivå 5

  • Grillad lax

Ingridienser: Vitlök, lax och Potatis

Nivå 8

  • Fylld kalkon

Ingridienser: 2 grönsaker och 1 kalkon

Nivå 9

  • Hummer Thermidor

Ingridienser: Vitlök, hummer och paprika

Nivå 10

  • Kakor

Ingridienser: Ägg

Nivå 3

  • Kobbler

Ingridienser: Någon valfri frukt och 1 ägg

Nivå 6

  • Limepaj

Ingridienser: Lime och Ägg

Nivå 7

 

(Jag kan ha missat någon..)

Detta var dock bara dom ''Normala'' maträtterna, dock finns det speciella rätter också men tog bara dessa! 

 


Presentation


Välkommen till Sims3yay!
Jag (Som driver bloggen) heter Moa och jag är 14 år.
Denna blogg handlar och kretsar kring THE SIMS 3
Jag kommer bland annat lägga upp berättelser, bilder, tips, CC, Nyheter, Simmar, guider osv.
Välkommen in!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards