Yaysims3

Alla inlägg under november 2013

Av Moathesimmer - 16 november 2013 18:26

Detta inlägget kommer att handla om just REPTILER på just sims 3.

Reptiler kan du köpa i köpläget eller hitta ute i det vilda.

Det finns:

  • Ormar
  • Ödlor
  • Sköldpaddor

Dom har Hunger och Energi.

För att hålla dom glada så behöver du mata dom och städa deras terrarium.

Du kan också leka med dina reptiler, men om dom inte känner för det kan dom bitas! 

     

(Ja, man kan faktiskt ha en igelkott som husdjur..men dom är väldigt sällsynta)

 

Av Moathesimmer - 16 november 2013 17:53

Nu finns Ivy Sophmore på Exchange  

 

http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=7798042 LADDA NER HENNE :D

Av Moathesimmer - 16 november 2013 13:00

Redigerade en bild lite så där sorgligt...här har ni en för och efter bild

   

Vad tycker ni?:)

Av Moathesimmer - 16 november 2013 11:00

Haha, tänkte dela med mig av en rolig video (iallfall jag tycker att den är skit kul) 

Av Moathesimmer - 16 november 2013 10:00

Om du någonsin har ett problem med ditt spel så gå gärna in på sims 3's officiella hemsida för där finns vanliga frågor folk har skickat in om spelen du kan också gå in på SIMS officiella hemsida http://www.thesims.com/, och fel dom har haft på sina spel och där har sims 3 lösningar på problemen.

Så dit kan ni alltid gå om ni har problem med spelet! ni kan också alltid fråga mig :) 

http://www.thesims3.com/gettingstarted/faq här har ni länken! 

 

Av Moathesimmer - 16 november 2013 08:45

För er som inte har så mycket SP = Simpoints på sims 3's hemsida, så rekommenderar jag er om en sak, ''DAGLIGA SPECIALARE'' Det är olika föremål det kan vara allt tillexempel: Hår, möbler, något klädesplagg, en värld eller något som det är rea på!

Kolla gärna in det och se om det finns något som passar, det kommer nytt nästan hela tiden så kolla 1 gång om dagen minst om du är intresserad http://store.thesims3.com/dailyDeal.html

   

Av Moathesimmer - 15 november 2013 21:46

Expansionen Kvällsnöjen kommer med många bra saker, men en av dom bästa är ju att man kan bli vampyr.

Tråkigt för dom som varken har Kvällsnöjen eller övernaturligt.

I övernaturligt är det ju bara att skapa en vampyr i SES = Skapa-En-Sim.

Men det är ju annorlunda på kvällsnöjen.

Där går det inte att skapa en vampyr bara så där i SES.

Och det var det jag ville komma till i detta inlägget, HUR man blir en vampyr på kvällsnöjen.

 


  • Du måste hitta någon person som är vampyr och det är väldigt lätt
  • Du får med staden Bridgeport i kvällsnöjen och där finns det vampyrer runt varje hörn
  • I katalogen där du ser dina bekanta och vänner så ser du om någon är en vampyr då det är en röd/rosa ram runt bilden
  • Du lär känna den vampyren så ni blir kompisar/bästa kompisar
  • Sedan kan du be vampyren att förvandla dig vilket den då kommer att göra, genom att bita dig

12 timmar efter bettet kommer du få ett meddelande i höger hörn ELLER en humöreffekt (kommer faktiskt inte ihåg var så länge sedan jag gjorde en vampyr på just kvällsnöjen) där det står:''Better kliar lite grann. Men det är lätt att motstå att klia på det.''


Efter ett dygn = ''24 timmar kommer du få ett till meddelande där det står: Hettan! Som om mitt blod står i brand, fullkomligt kokar i mina ådror. Vad har jag gett mig in i?''


Du får ett till meddelnade efter 2 dygn = ''48 timmar där det står: Det känns som om en del av mig har dött, men varje liten del av mig sprudlar av liv. Jag känner ett åtrå efter något, men jag vet inte vad. Det är som en törst...''


Efter 72 timmar blir din sim äntligen en vampyr! din sim kommer dock ha andra behov...

  • Hunger är Törst istället
  • Sedan är allt samma, fast att behovena är lila istället för gröna

Din sim kommer att behöver dricka plasma juice.

   

Av Moathesimmer - 15 november 2013 21:33

I detta inlägg tänkte jag dela med mig lite av HÄXOR!!!


Häxor är en av dessa övernaturliga varelser vi får med oss i expansioner ''Övernaturligt''


Du skapar din häxa i SES = Skapa-En-Sim som du gör med alla dessa andra varelser.
Du kan göra den hur du vill, du kan vara grön/gul/hudfärgade vad du vill.
Man kan vara häxa i alla olika sorters åldrar, man kan också födas som häxa, fast då måste det finnas i genetiken.
För att kunna kasta besvärjelser så måste din häxa ha en trollstav, vilket finns att köpa i ''köpläget'', dock kan inte alla häxor i alla åldrar använda trollstaven bara tonåring och uppåt.

Häxorna lär sig olika besvärjelser när dom leker med magi och övar, alltså kan dom inte alla besvärjelser på en gång.

KVASTAR!!!

Alla kan använda kvastar och inte bara häxor (?) exakt, det är inte bara häxor som kan använda kvastar utan ALLA sorters simmar, och vet ni varför? jo för magin finns i kvasten.

Dock använder häxorna kvastar precis som en taxi, så när dom ska åka någonstans och inte använda bilen så tar dom kvasten.

     

Presentation


Välkommen till Sims3yay!
Jag (Som driver bloggen) heter Moa och jag är 14 år.
Denna blogg handlar och kretsar kring THE SIMS 3
Jag kommer bland annat lägga upp berättelser, bilder, tips, CC, Nyheter, Simmar, guider osv.
Välkommen in!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards